Tisková zpráva

TISKOVÁ ZPRÁVA k MUZIKÁLU JANKA LEDECKÉHO HAMLET THE ROCK OPERA,
který bude mít českou premiéru světové verze 22. 3. 2012 v Divadle Broadway.

"Je to největší výzva, jaká mě zatím potkala", prohlásil Janek Ledecký o muzikálu Hamlet, jehož je autorem. Od roku 1997, kdy s Hamletem začal koketovat, uběhlo již čtrnáct let a z muzikálu je veledílo, které si úspěšně vede i ve světě. Teď se po letech vrací na českou scénu, aby se tu premiérově předvedlo ve své světové verzi. Tisková konference k březnové premiéře, která se uskutečnila v úterý 6. 12. v PIZZERII DONNA na pražském Karlově náměstí, odtajnila smělé záměry a plány svého autora, jenž mimochodem nedávno s obrovským úspěchem uvedl na Broadway muzikál Vánoční zázrak aneb Sliby se maj plnit o Vánocích, který je již dnes vyprodaný do posledního dne.
Na tiskové konferenci nechyběl autor muzikálu Janek Ledecký, který si v Hamletovi znovu zahraje, a jeho kolegové a další představitelé hlavních rolí Václav Noid Bárta, Eliška Bučková, Ondřej Ruml, Josef Vojtek, Kateřina Brožová, Marta Jandová, Richard Tesařík, Martin Pošta, Josef Laufer nebo Tomáš Trapl.

Václav Noid Bárta se nechal lehce přesvědčit k účinkování v muzikálu, oslovila ho hudba. „První věc, kterou jsem slyšel, byl duet Ofélie s bratrem a bylo mi jasné, že celý muzikál bude skvělý. Hudba je opravdu výborná. Navíc se samozřejmě těším, až si zahraju romantickou roli s Eliškou. Je to muzikál, který si zaslouží znovuobjevení.“

Eliška Bučková si zahraje se svým partnerem Václavem Noidem Bártou, což bude vůbec první příležitostí potkat se s ním na jednom jevišti. Poctěna byla ovšem daleko víc nabídkou role Ofélie. “Strašně si toho vážím. Už proto, že mojí profesí je hlavně modeling a se zpíváním teprve začínám. Určitě mám strach z toho, abych to zvládla, a udělám maximum pro to, aby Janek Ledecký nelitoval, že mne do této role obsadil. Jsem také moc šťastná, že budu zpívat po boku Vaška, je to super.”

Historie muzikálu Hamlet:
Všechno to začalo v červnu roku 1997. Producent alba Mít kliku Martin Kumžák tenkrát Janka vyhecoval k naprosto zásadnímu kroku. A sice zkusit převyprávět nejslavnější Shakespearovo dramatické dílo všech dob písničkami. A tak rok 1998 strávil Janek psaním a komponováním muzikálu Hamlet. Když svůj záměr ohlásil na tiskové konferenci, tak si naprostá většina odborné veřejnosti myslela, že si dělá legraci. A když k tomu navrch zveřejnil, že staví pro Hamleta fungl nové divadlo, tak se o jeho budoucnost začali bát i jeho nejlepší kamarádi.
Prvního, druhého a třetího listopadu 1999 proběhly premiéry v novém pražském Divadle Kalich. Muzikál se svými 700 představeními, třemi CD (největší hity, kompletní záznam a symfonická nahrávka – dvě zlaté desky), zaznamenal v České republice neuvěřitelný úspěch. Následovalo 150 repríz na Nové scéně v Bratislavě.
Současně ale Hamlet nabírá zcela nový a překvapující směr. Americký profesor sociologie, jeden z režisérů divadla Leonia Theater, Vince Parrillo, přijel do Divadla Kalich, aby shlédl to, čemu nemohl uvěřit. Jedna z nejhranějších divadelních her, Shakespearův Hamlet, byl převyprávěn do rockového muzikálu. Vince Parrillo byl tak uchvácen pražskou produkcí, že se rozhodl udělat cokoli pro to, aby přivezl Jankovu tvorbu do USA. A povedlo se mu to.
Po uvedení ukázek Hamleta v Leonia Theater v New Jersey Janek vyhlásil konkurs na přebásnění Hamleta zpátky do angličtiny a ten jednoznačně vyhrál George Harvilla, skvělý bubeník, perkusionista a herec současně. A navíc laureát Hemmingwayovy ceny za americkou poezii 2000.
V září roku 2003 proběhla první čtená zkouška muzikálu Hamlet (stage reading) v Lamb’s Theater na Brodwayi s takovými hvězdami jako Louis Pitre z Mamma Mia, John Hickok a Delisco z Aidy a Jeremy Kushnier z muzikálu Rent coby Hamlet. Odehrána byla tři představení. Všechna skončila ovacemi vestoje. Show byla oceněna organizací TRU jako jedna ze tří nejlepších čtených zkoušek roku 2003 a dostala grant na další uvedení. Nicméně nejpodstatnějším výsledkem bylo to, že Robert Johanson, uznávaný divadelní režisér se rozhodl, že se k týmu připojí. Robert pracoval 18 let jako umělecký ředitel Paper Mill Play House, nejprestižnější divadelní scénu v New Jersey. Na Brodwayi a dalších amerických scénách režíroval a zpracoval více než 140 her. A jen tak mimochodem v osmdesátých letech zpíval Ježíše v Jesus Christ Superstar. Jeho jedinou podmínkou bylo, aby Janek souhlasil s myšlenkou „americké“ adaptace hry. A tak se Janek vypravil v lednu roku 2004 za Robertem do USA. A s úlevou zjistil, že všechny Robertovy připomínky a nápady byly založeny na jeho letitých zkušenostech s divadlem a lásce k Shakespearovi. První příležitost k představení části adaptace přišla v dubnu roku 2004 v Abingdon Theatre v New Yorku. Jeremy účinkoval opět jako Hamlet, společně s Joshem Towerem (Simba v Lion´s King) v roli Horacia, PJ Benjaminem (Mr. Cellophane ze Chicaga) v roli Polonia a dalšími slavnými Broadwayskými jmény. Během léta tým dokončil finální předělávky. V létě roku 2005 se rozhodli vše vypilovat tam, kde to celé začalo. Výsledkem prvního „ukázkového představení“ nové adaptace v Pražském Kalichu se Sebastianem Arcelem v roli Hamleta a Cullenem Titmasem jako Laertem, byly nadšené reakce publika, fantastické recenze v médiích a DVD obsahující záznam celého představení.
V říjnu roku 2007 se Hamlet představil jihokorejskému Soulu. V den premiéry se v Soulu hrálo 68 muzikálů a i přes to se Hamlet stal okamžitě hitem korejského muzikálového průmyslu. Obsadil druhé místo v prodejnosti vstupenek ihned po první veřejné generální zkoušce. Druhé uvedení Hamleta v Koreji začala v únoru roku 2008. Byl nominován na nejlepší zahraniční muzikál, společně s Hairspray a Sweeney Toddem. V roce 2009 a 2010 bylo odehráno dalších 350 repríz. 20. října 2011 bylo v divadle Universal Arts Center v Soulu odstartováno již čtvrté korejské nastudování Hamleta, tentokrát v režii Roberta Johansona. V únoru 2012 následuje premiéra v Tokiu a v další sezóně v Rumuském Národním divadle v Bukurešti ve spolupráci s italskou La Scalla. A 22. března 2012 se světová verze představí v pražském divadle Broadway.


AUTORSKÝ TÝM

Janek Ledecký
hudba, libreto, české texty


Janek Ledecký je jednou z našich nejznámějších hudebních hvězd. Poprvé si získal pozornost publika jako frontman rockové kapely Žentour. Ta vydala své první album Žentour 001 v roce 1987. V roce 1989 vyhrála TV hitparádu Triangl s písničkou Utajený světadíl hned 3x za sebou a v létě získala s Promilujem celou noc Bratislavskou lyru na nejprestižnějším Československém mezinárodním hudebním festivalu. Následoval singl Všechno bude fajn a Žentour byl definitivně katapultován z rockových klubů na stadiony. Album Žentour 003 se stalo nejprodávanějším na trhu. Následovalo album Žentour 005 s legendárním hitem Proklínám. Dvě zlaté a platinové desky posunuly Žentour na první místa radiových a televizních hitparád.
V roce 1992 se Janek vydává na samostatnou dráhu. Jeho první sólové album Na ptáky jsme krátký bylo natolik úspěšné, že se stal skutečnou megahvězdou šoubyznysu. Jeho úspěch byl potvrzen mnoha prestižními oceněními (Stříbrný slavík, 4x Bronzový slavík, ceny Bravo …)
Při křtu sólového alba Janek skočil symbolicky premiérový bungee jump na území federace. A při natáčení videoklipu se zřítil s padákem a kvůli zraněním nemohl hrát víc než půl roku na kytaru...na ptáky jsme krátký.
Jankovo druhé album Právě teď, vyšlo v roce 1993, zatímco účinkoval v hlavní roli muzikálu Pěna dní na prknech Divadla ABC v Praze. V květnu roku 1994 bylo toto album oceněno zlatou deskou. Na podzim téhož roku vyšlo jeho třetí živé album Jenom tak. Během dvou měsíců byl oceněn zlatou deskou a videozáznam z koncertu dostal cenu za nejlepší video roku. Významným okamžikem roku 1994 byl poslední koncert tour, který proběhl ve vyprodané Lucerně. S producentem Ivanem Králem (Patti Smith, Iggy Pop) natáčí Janek album Některý věci jsou jenom jednou. Skladby z této desky zaplnily celou „TOP 10“. V únoru roku 1996 dostala tato deska nejen zlaté ale i platinové ocenění. Roku 1996 Janek vydal nové album Sliby se maj plnit o Vánocích. To se stalo okamžitě zlatým a koncert v Lucerně přenášený Českou televizí zlomil veškeré předchozí rekordy. Vánoční písničky z tohoto alba se staly během pár let symbolem vánoční atmosféry.
V roce 1997 obdržel Janek cenu Česká Gramy (Zlatý Anděl) přímo z rukou Chrise Rea jako zpěvák roku. Na jaře toho samého roku nahrál nové album pojmenované Mít kliku a podepsal exkluzivní smlouvu s BMG. V témže roce vychází album Mít kliku završené úspěšným turné po české i slovenské republice.
Následující rok tráví Janek prací na převyprávění nejslavnějšího Shakespearova díla Hamlet do podoby rockového muzikálu. Prvního, druhého a třetího listopadu 1999 proběhly premiéry v novém pražském Divadle Kalich. Muzikál se svými 700 představeními, třemi CD (největší hity, kompletní záznam a symfonická nahrávka – dvě zlaté desky), zaznamenal muzikál v České republice neuvěřitelný úspěch. Následovalo 150 repríz na Nové scéně v Bratislavě. Povzbuzen obrovským úspěchem dokončil Ledecký nový muzikál inspirovaný životem slavného italského astronoma Galileo Galilea. Muzikál pojmenovaný Galileo byl nejdychtivěji očekávanou premiérou roku 2003. Po uvedení na prknech Divadla Kalich 15. února 2003, následovaly čtyři stovky dalších repríz. A znovu zlaté a platinové desky. V září roku 2003 proběhla první čtená zkouška muzikálu Hamlet (stage reading) v Lamb’s Theater na Brodwayi, s takovými hvězdami jako Louis Pitre z Mamma Mia, John Hickok a Delisco z Aidy a Jeremy Kushnier z muzikálu Rent coby Hamlet. Show byla oceněna organizací TRU jako jedna ze tří nejlepších čtených zkoušek roku 2003 a dostala grant na další uvedení. Nicméně nejpodstatnějším výsledkem bylo to, že Robert Johanson, uznávaný divadelní režisér se rozhodl, že se k týmu připojí. A Janek pod jeho vedením upravil původní český originál do „americké adaptace“. První příležitost k představení části této adaptace přišla v dubnu roku 2004 v Abingdon Theatre v New Yorku. Jeremy účinkoval opět jako Hamlet, společně s Joshem Towerem (Simba v Lion´s King) v roli Horacia, PJ Benjaminem (Mr. Cellophane ze Chicaga) v roli Polonia a dalšími slavnými Brodwayskými jmény. Během léta tým dokončil finální předělávky. V létě roku 2005 se rozhodli vše vypilovat tam, kde to celé začalo. Výsledkem prvního „ukázkového představení“ nové adaptace v Pražském Kalichu se Sebastianem Arcelem v roli Hamleta a Cullenem Titmasem jako Laertem, byly nadšené reakce publika, fantastické recenze v médiích a DVD obsahující záznam celého představení.
V říjnu roku 2007 se Hamlet představil jihokorejskému Soulu. V den premiéry se v Soulu hrálo 68 muzikálů a i přes to se Hamlet stal okamžitě hitem korejského muzikálového průmyslu. Obsadil druhé místo v prodejnosti vstupenek ihned po první veřejné generální zkoušce. Druhé uvedení Hamleta v Koreji začala v únoru roku 2008. Byl nominován na nejlepší zahraniční muzikál, společně s Hairspray a Sweeney Toddem. V roce 2009 a 2010 bylo odehráno dalších 350 repríz.
V roce 2010 Janek spolu s Robertem dokončil muzikálovou adaptaci Shakespearova Othella s názvem IAGO. 20. října 2011 bylo v divadle Universal Arts Center v Soulu odstartováno již čtvrté korejské nastudování Hamleta, tentokrát v režii Roberta Johansona. V únoru 2012 následuje premiéra v Tokiu a v další sezóně v Rumuském Národním divadle v Bukurešti ve spolupráci s italskou La Scalla. A 22. března 2012 se světová verze představí v pražském divadle Broadway. Ale dost Hamleta... Janek dál jezdí koncerty v triu s hudebními legendami Štěpánem Smetáčkem a Davem Mendezem. Už druhý rok koncertuje v obnovené sestavě Žentouru. A stejně jako posledních dvanáct let pojede vánoční turné posílen o Nosticz kvartet. A k tomu všemu přidává 30. 11. 2011 premiéru nového muzikálu Vánoční zázrak v divadle Broadway. Linda Rybová, Martin Dejdar, Marek Vašut Filip Blažek, Petr Kostka, Petr Štěpánek, Aleš Háma......a to celé s podtitulem „Sliby se maj plnit o Vánocích“.

Robert Johanson
libreto, režisér americké adaptace

Jméno Roberta Johansona zůstane patrně nejvíc spojeno s jeho téměř dvacetiletým působením v roli uměleckého ředitele státního divadla Paper Mill Playhouse v New Jersey. Tam režíroval více než 200 muzikálů a činoher. A ve stovce si I sám zahrál. Mezi jeho nejvýraznější režie patří: FOLLIES, FUNNY GIRL, CHILDREN OF EDEN, SHOWBOAT (natočeno televizí PBS‚ Great Performances), PIPPIN, FANNY, NINE, MACK AND MABEL, SAYONARA, AMADEUS, TO KILL A MOCKINGBIRD, PHANTOM, MAME, MIKADO INC., THE PRISONER OF ZENDA, NAUGHTY MARIETTA, COMFORTABLE SHOES, dále jeho vlastní adaptace GREAT EXPECTATIONS, JANE EYRE, TALE OF TWO CITIES a WUTHERING HEIGHTS. Učinkoval mimo jiné v hlavních rolích muzikálů CANDIDE, PETER PAN, JESUS CHRIST SUPERSTAR, SECRET GARDEN, CAMELOT, ROAR OF THE GREASEPAINT and UP, UP AND WAY ‚ THE SONGS OF JIMMY WEBB. Na Broadway hrál v SHENANDOAH a režíroval CANTERBURY TALES a LAUGHING ROOM ONLY od Jackie Mason.
V New York City Opera režíroval NEW MOON, MERRY WIDOW /vysíláno TV PBS Great Performances and Live from Lincoln Center/, DESERT SONG, CINDERELLA. Hrál Tobiase ve SWEENEY TODD. Jeho režie WIZARD OF OZ pse hrála tři roky v Madison Square Garden a pak cestovala po USA s hvězdami jako Roseanne, Mickey Rooney and Eartha Kitt. V regionálních divadelních scénách po Spojených státech je podepsán pod OTHELLO, GIGI, ANYTHING GOES, HANS CHRISTIAN ANDERSON, PIRATES OF PENZANCE, UNDER MILKWOOD, WINTER‘S TALE, IMAGINARY INVALID a THE MISER. A jako herec si užil role Iaga, Romea, Prince Hal, Lear‘s Fool, Ariel, Octavius Caesar, Antipholus S., Apollodorus v CAESAR & CLEOPATRA, Cleante v THE MISER, Valere v TARTUFFE, Flute v MIDSUMMER, Finch v HOW TO SUCCEED a Bobby v COMPANY. Jeho nové adaptace Art Linkletter‘s KIDS SAY THE DARNDEST THINGS a Shakespearova MUCH ADO ABOUT WILL se hrají všude po světě a v poslední době režíroval NEFERTITI v Parker Playhouse; IT‘S A FABULOUS LIFE v Broward Center, muzikál SISI a MONTE CHRISTO v Soulu; a nakonec pražskou a Korejskou verzi HAMLETA – rockové opery Janka Ledeckého.
V jeho režii účinkovaly hvězdy jako Ann Miller, Anne Hathaway, Chita Rivera, Donna Mckechnie, Jose Ferrer, George Grizzard, George S. Irving, Maria Karnilova, Nancy Marchand, Kaye Ballard, Lilianne Montevecchi, Christine Ebersole, Kristin Chenowith, Laura Benanti, Scott Bakula, Malcolm Gets, John Cullum, Stephanie Mills, Tony Roberts, Eddie Bracken, Jean Stapleton a Jane Powell.Mezi osobnostmi, se kterými Robert spolupracoval se objevují jména jako Stephen Sondheim, Jerry Herman, Maury Yeston, Stephen Schwartz, Comden a Green, Charles Strouse, Arthur Kopit, James Goldman a dále choreografové Susan Stroman, Ann Reinking, Jerry Mitchell, Rob Ashford, Michael Lichtefeld a Rob Marshall.

George C. Harvilla
Anglické texty

Básník, textař a hudebník z New Yorku. Držitel Hemingwayovy Ceny za literaturu 2000, vítěz U. S. Masters' Poetry Prize a dvojnásobný držitel ceny the International Merit Award for Poetry. Třikrát nominovaný na cenu Pushcart Prize.
Jeho představení “Big Bang Gumbo“, „The Zen of Burning Houses“, a „The Calculation of Things“ se úspěšně etablovaly na různých scénách po celé Americe. George je pravidelným přispěvatelem New York Public Radio's Poetry v ranních vysíláních.
Jako klasicky vzdělaný perkusionista George účinkoval s Drážďanskou operou, v Bolšom Těatru v Moskvě a jako vedoucí perkusionista v Symphony of the Americas.
Co se týká jeho (ne)vážně hudebních aktivit: hrál s Tito Puente, Mongo Santamaria, Billy Preston, Sun Ra, Trilok Gurtu, Harry Chapin, Don Courter, Blackout, Beth Burrows, Novella, the Original Gipsy Kings, X, Cactus Salad, the Bliss 9 Jazz Orchestra, Crowded House, the Divinyls, the Weathergirls, Jake Hanna and Midnight Oil, a dalšími. V rámci natáčení se podílel na soundtracích filmů Gettysburg, A Midnight Clear, Gangs of New York, Vote For Me, Black Robe a Last of the Mohicans. A k tomu ještě US turné představení Smokey Joe's Café, Sophisticated Ladies a Ain't Misbehavin'.
Vytvoření anglických textů pro HAMLET THE ROCK OPERA bylo pro něj výzvou a cítí se poctěn, že se stal členem tvůrčího týmu HAMLETA.

Vincent N. Parrillo
Anglické texty

Vincent N. Parrillo je mezinárodně uznávaný akademický odborník na sociologii a člen Fulbright scholar. Je autorem patnácti knih a figuruje i v Who's Who v mezinárodním vzdělávání. Jako režisér se podílel na lokálních produkcích Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat, Oliver!, West Side Story, Carnival, Guys and Dolls, Wonderful Town, Lend Me a Tenor, The Matchmaker, Dark of the Moon, and Death Takes a Holiday.

Martin Kumžák
hudební režisér, aranžmá a orchestrace

Vystudoval Konzervatoř J. Ježka, na Státní konzervatoři v Praze pokračoval ve studiu skladby a svou učednickou dobu završil na Berklee College of Music v americkém Bostonu. Aranžoval a dirigoval muzikály West Side Story, Hair a Rusalka. Společně s Jankem Ledeckým vytvořil muzikály Hamlet a Galileo. Složil hudbu k česko-americkému filmu Manor, v Národním divadle složil hudbu mimo jiné pro dvě hry režírované Janem Kačerem – Peer Gynt a Hrdina Západu. Dlouhodobě spolupracuje s Jankem Ledeckým, Danielem Hůlkou, Hanou Křížkovou a Kontrabandem Milana Svobody. V roce 2000 dirigoval v pařížské Bercy projekt Excalibur francouzského skladatele Alana Simona. V roce 2002 uvedla Státní opera Praha jeho operní debut Božská komedie na libreto Lubomíra Holzera. Věnuje se kompozici současné vážné hudby – v roce 2002 uvedl svoji suitu pro housle, violoncello a klavír ve Španělském sále Pražského hradu. V roce 2004 aranžoval a dirigoval koncertní projekt LUCIE a FOK. Je vyhledávaným aranžérem a hráčem na klávesové nástroje.

Šimon Caban
scénografie

Šimon Caban - architekt, scenograf univerzální divadelní a filmový tvůrce.
Narozen 1963 v Praze.
Studium scenografie na Střední uměleckoprůmyslové škole v Praze a Vysoké škole uměleckoprůmyslové v ateliéru prof. Josefa Svobody (absolutorium 1981).
Spolu se svým bratrem Michalem zakládají Baletní jednotku Křeč - tanečně divadelní soubor s nímž realizují představení, jednorázové multimediální akce, filmy a televizní filmy (vystupovali i pod vedením americké choreografky Twylly Tharp ve filmu M. Formana Amadeus). V tomto souboru realizuje vlastní představy o divadle a vizuálních produkcích. Obě inscenace Baletní Jednotky Křeč (TV 20.10 „Právě tady!“ a Baletní jednotka Křeč na Laguně Varadero - no to snad není možný!) z prvé poloviny 80. let se staly nejen hity divadelní Prahy té doby, ale i prvními radikálními ukázkami nové divadelní poetiky stírající hranice žánrů (opera, činohra, rock, pantomima, tanec) a esteticky rozvíjející postmodernismus.
Série mnoha produkcí a akcí vrcholila koncem 80. let rockově taneční událostí Show Tomáše Tracyho (BJK spolu s hudební skupinou Laura a její tygři) v pražském Paláci kultury a filmem Barvy, který byl součástí celovečerního filmu Tomáše Vorla Pražská 5.
Jeho práce byly vystavovány doma i v zahraničí: jmenujme alespoň ve své době slavnou Fotochemu v Praze, kde vystavoval samostatně i spolu s Michalem Cihlářem, Miro Švolíkem, Tonem Stanem, Petrem župníkem. Nebo souhrnná výstava, se Simonou Rybákovou v dánském Aarhusu. Jeho fotografická kapitola vyvrcholila pravděpodobně výstavou ve francouzském Arles a následném zastoupení ve sbírkách v Centres Pompidou v Paříži.
V devadesátých létech spolu s Michalem Cabanem a svou ženou Simonou Rybákovou vytváří vyhledávaný autorský tým pro řešení atypických jednorázových firemních presentačních akcí, které se vyznačují originalitou, živou jevištní akcí a suverénní profesionální realizací.
Ve filmové tvorbě otevřeli dveře postmodernistické volnosti autorským celovečerním filmem Don Gio, který reagoval na proměny pražské porevoluční kulturní společnosti na základě mozartovsko-faustovského mýtu. Nejvíc se jim daří v realizaci hudebně tanečních produkcích. Autorský film KusPoKusu je složený ze sedmi pohybově výtvarných vizí a získal Zvláštní cenu na Mezinárodním televizním festivalu Zlatá Praha 1999-2001.
Za svou architektonickou práci (rodinné domy, rekonstrukce kanceláří UPP, HBO atd.) dostává v roce 2004 zvláštní cenu Grand Prix Architektury.
V roce 1999 spolu se Simonou Rybákovou se stávají Komisary pro expozici české národní sekce na světové výstavě scénografie Pražské Quadrienále – získávají první cenu - Zlatou trigu.
S vlastním souborem Baletní Jednotka Křeč organizuje nový projekt - Corpus sex Máchňa v halách bývalého ČKD – Karlín v Praze v rámci festivalu 4+4 dny v pohybu.
Pro první představení divadla Kalich v Praze vytváří scénu Hamlet - Janka Ledeckého. Pro hru Galileo téhož autora režíruje a vytváří scénu v roce 2001. V Kalichu dále režíruje představení Baronky s Evou Holubovou a Zuzanou Bydžovskou. Následuje scéna pro muzikál Jack Rozparovač tamtéž.
Šimon a Michal Cabani jsou autory scénické režie již řady po sobě jdoucích ročníků Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary, Louskáčka (vyhlášení Grand Prix v oblasti reklamy) a televizního festivalu Zlatá Praha. Osou tvorby Šimona Cabana je divadlo a hudba. Šimon Caban realizuje v Národním divadle a Státní opeře, v Pražských muzikálových divadlech Hybernia, Broadway (Golem, Adéla ještě nevečeřela, Baron Prášil, Vánoční zázrak). V roce 2010 režíroval inscenaci Nahá múza v Městském divadle Brno a na podzim stejného roku tu realizuje vlastní projekt Muchova epopej s hudbou Aleše Březiny. Cabani připravují a režírují Český národní den na EXPU v Šanghaji 2010.
V Ostravském Národním divadle Moravskoslezském režíruje ve vlastní scénografii a s kostýmy Simony Rybákové muzikál George a Ira Gershwina Pardon My English.

Simona Rybáková
Kostýmy
Textilní a kostýmní výtvarnice Simona Rybáková (1963) studovala na Střední uměleckoprůmyslové škole a na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze, v ateliéru textilního výtvarnictví. V roce 1990 absolvovala půlroční stáž v oboru textilní design v Helsinkách na University of Industrial Arts. V roce 1995 obdržela 1. cenu v soutěži Swarowski Award (čtyřměsíční pobyt na Rhode Island School of design v Providence, USA). Od roku 1997 je českým reprezentantem v exekutivě (do 2009) a ve scénografické komisi mezinárodní organizace divadelníků (OISTAT). V roce 2007 se stala členkou Evropské filmové akademie. Na PQ 2011 byla kurátorkou mezinárodní výstavy Extrémní kostým.
Součástí její tvorby jsou vedle kostýmních návrhů i individuální oděvní tvorba, autorské textilní tisky a koberce, šperky, plastiky a kresby.
Divadelními kostýmy se podílela na úspěchu Baletní jednotky Křeč (jíž je členem). S
tímto souborem a s jeho zakladateli Michalem a Šimonem Cabany je také spjato velké množství jejích divadelních realizací stejně jako s Operou Mozart, Státní operou Praha a Národním divadlem v Praze a tandemem Daniel Dvořák – Jiří Nekvasil. V divadle a filmu spolupracovala mj. s režiséry Věrou Chytilovou, Jurajem Herzem, Tomášem Vorlem, Janem Svěrákem, Cabany, P. Nikolaevem, Karlem Smyczkem, Ladislavem Smočkem, D.Drábkem, Jaroslavem Brabcem, Nathanem Datnerem, Romanem Hovenbitzerem, Skutry ad. V letech 1995–2002 byla stálou kostýmní výtvarnicí pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary.
Od roku 1983 vystavovala na mnoha samostatných i kolektivních výstavách doma i v zahraničí (Japonsko, USA, Francie, Dánsko, Korea, Finsko ad.). Přednášela na University of Nebraska v Lincolnu, University of Kansas v Kansas City, USITT v Pittsburgu a Long Beach, Tokiu, Soulu a Manile. Kromě zmíněné ceny Swarowski Award získala další významná ocenění: Zlatou Trigu za kolektivní českou národní expozici (první cena mezinárodní divadelní přehlídky Pražské Quadrienale 99), Zlatou medaili za design textilu na mezinárodním veletrhu Brno 1995, Zvláštní uznání za výtvarnou stránku tanečního videa KusPoKusu na Festivalu tance ve Frankfurtu (SRN) a nominaci na Českého lva 2007.
Při pracovních a studijních pobytech se dostala do mnoha zemí světa: Finsko, Dánsko, Švédsko, Norsko, Island, Faerské ostrovy, Laponsko, Estonsko, Rusko, Japonsko, Hong Kong, Korea, Vietnam, Taiwan, Filipíny, USA, Kanada, Kuba, Polsko, Německo, Maďarsko, Bulharsko, Francie, Španělsko, Portugalsko, Anglie, Itálie, Řecko, Belgie, Rakousko, Makedonie, Albánie, Kosovo, Srbsko, Černá Hora, Turecko, Izrael, Tunis, Libye, Jemen a Sokotra.

Pavel Dautovský
Light design

- 1984 do 1989 osvětlovač v tehdejším Smetanově divadle (nyní Státní Opera Praha)
- 1989 – 1994 spolupráce s Taneční skupinou UNO a Richardem Hesem, celovečerní projekty ŠACH MAT, CARMEN, NIKITA, BILIAR , MUSICAL FEVER (1991Hamburg)
- 1992 – 1995 spolupráce na realizaci švýcarského muzikálu KEEP COOL
- Od roku 1994 vytvořil light design např. k muzikálům:
- WEST SIDE STORY, DRACULA (Praha, Bratislava, Moskva, Soul ), MISE, HAMLET, GALILEO, MONTE CRISTO, JEKYLL A HYDE, GINGER A FRED, PRODUCENTI, LIMONÁDOVÝ JOE, JACK ROZPAROVAČ, GOLEM, CARMEN, POLSKÁ KREV (opereta), BARON PRÁŠIL, KUDYKAM, VRAŽDA ZA OPONOU
- Od roku 1999 spolupráce na světelné režii ve Státní Opeře Praha:
- BUBU Z MONTPARNASSU, PÁD DOMU USHERŮ, ROBERT ĎÁBEL, ES WAR EINMAL,TOSCA, POLSKÝ ŽID, ORLANDO FURIOSO, PIKOVÁ DÁMA, CANDIDE, TRUBADÚR
- Činohry:
FAMILIE, HERKULES A AUGIÁŠŮV CHLÍV, ADINA, OBCHODNÍK S DEŠŤĚM, VČERA TĚ ZABIJU.
- Další projekty např.
- 5 LET PO SUPERSTAR (koncertní turné), LEWRON ORCHESTRA – OLZA, VICHRY (scénické provedení projektu Leška Wronky), DON GIOVANNI (letní stagiona -Stavovské divadlo), HUDEBNÍ FORUM HRADEC KRÁLOVÉ (koncerty vážné hudby), LIGHT UP THE LIGHTS (výstava Josef Svoboda – Robert Wilson , museum Kampa)
- V roce 1998 založil se svými společníky firmu M.P.K. Stage service s.r.o, která zajišťuje jevištní provoz ve Státní Opeře Praha a na muzikálových produkcích. Působí také jako technický konzultant pro různé divadelní projekty.

Předprodej vstupenek na muzikály Divadla Broadway:

DIVADLO BROADWAY
Pokladna Divadla Broadway, Na Příkopě 31, Praha 1
Otevírací hodiny:
Pondělí - sobota od 10:30 do 18:00 hodin, neděle od 10:30 do 14:00 hodin
tel.: +420 225 113 311

Hromadné objednávky vstupenek v obchodním oddělení:
tel.: +420 225 113 310, 199, fax: +420 224 231 743
e-mail: svabova@kleopatra-muzikal.cz
Předprodej: Ticketportal, Ticketart, Ticketpro a v pokladně Divadla Hybernia
na tel.: +420 221 419 420

Martina Jandová
PR manager DIVADEL BROADWAY A HYBERNIA
mob: 602 314 823
e-mail: jandova@kleopatra-muzikal.cz

www.hamlet-muzikal.cz
www.hamlettherockopera.com